BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

๑۩۞۩๑ our local ๑۩۞۩๑

hear it.. feel it.. u can do it..

Tuesday, July 28, 2009

Stress (tekanan jiwa)



Selamat pagi malaysia.. Hehehe.. Hari ini hari selasa, so kalau dah hari selasa ni, selalu nyer ada pasar malam jogjakarta. Kenapa aku panggil jogja ada kerana di pasar malam tu ramai betol mat-mat indon dok bertenggek, kalau pegi sana da macam bukan warganegara malaysia adoyai pelik-pelik la dorg ni, buat negara ni macam negara dorang, tapi selagi tak kacau orang aku leh terima, kalau wat hal memang tunggu la korg aku hantar bom kt sana. guehehehe. Saje je aku tulis blog ni, nak hilangkan rasa boring dan bosan yang aku tengah alami sekarang ni. Maklum la tekanan hidup makin berleluasa sampai stress di buat nya. Namun semua ni dapat aku atasi dengan ada nya cara berpikir yang aku belajar dari pakar motivasi iaitu Dr Fadhilah Kamsah. Aku ingat lagi kata-kata nya yang berbunyi:

"kalau anda sukar menangani stress ya, yang mana keadaan diri anda sebenar nya telah dikawal oleh syaitan, syaitan yang sentiasa menghasut kita agar membuat sesuatu aktiviti yang kurang bermoral ya, ingat ya anak-anak, tangini stress dengan sebaik-baik nya, berfikiran positif, insya-ALLAH anak-anak akan berjaya"

Wah, mendalam sungguh makna nya tu. So korang semua aku nasihatkan agar bijak la menangani stress ni, kalau kita stress semua yang kita wat rasa tak kena, cepat marah, kesihatan terjejas, jadi amik masa berehat, tenangkan fikiran dan sentiasa berfikir rasioanal. Aduh, lapar la pulak perut aku pagi-pagi ni (maklumla x sarapan lagi). Lapar gila-gila, tunggu jap ea, aku nk pergi wat air jap. 5 minit jer. Im back!! hehe.. aku wat air nescafe je ni. Korang jangan marah lak ok.. aku wat untuk aku je ni.. hehe.. korang kalau nak korang wat sendiri la. Wakakaka.. Ok lah, sekian je cerita aku yang aku nak kongsi dengan korang, ada kerja yang perlu aku selesaikan, so kita jumpa dilain masa ok, dengan pelbagai lagi cerita yang terbaru, but korang semua, amik iktibar dari apa yang kita lalui kerana ianya adalah kehidupan yang menggerakkan kita, ingat! hidup ini umpama sebuah roda yang berputar, ada masa nya kita jauh dibawah dan ada masa nya kita dijulang diatas, jadi jangan la kita bongkak kerana ianya hanya memakan diri kita sendiri. Selama yang kita nikmati ini hanya pinjaman semata-mata. Ok semua, bye.. Assalamualaikum WBT.

0 kata-kata kesat: